CARA CLOSE DEAL SEMASA KEMELESETAN EKONOMI

by | Apr 20, 2020 | Tips Perniagaan | 0 comments

1. TUNJUKKAN ANDA PRIHATIN SANGAT TERHADAP RESULT

Ini simple dan straightforward. Mungkin salah satu aspek yang paling penting ketika close deal. Anda perlu menunjukkan kepada orang yang anda bercakap bahawa anda sebenarnya mengambil berat tentang mereka. Tunjukkan bahawa anda mementingkan result dan mengambil berat tentang result mereka. Tidak berbeza dengan cara anda berkomunikasi dengan orang tersayang. Nyatakan keprihatinan anda yang mendalam terhadap kesakitan mereka. Inilah yang kita panggil empati.

Setiap kali anda close deal produk atau servis dengan harga yang lebih tinggi, anda perlu memahami bahawa orang akan merasa seperti mereka menanggung banyak risiko. Sebagai profesional, matlamat anda adalah memberi mereka rasa perlindungan. Anda mahu mereka tahu bahawa anda menjaga mereka. Ini menurunkan rintangan pertahanan mereka dan membolehkan mereka terbuka kepada anda. Oleh itu, jika anda dapat mengambil banyak risiko dan meletakkannya di bahu anda sendiri, maka anda memulakan dengan baik ketika closing deal.

 

2. MENDEDAHKAN KESAKITAN TERDALAM MEREKA

Anda akan dapati ketika belajar close deal, penting untuk anda mengetahui bahawa orang tidak membeli sesuatu tapi mereka membeli jalan keluar dari sesuatu. Mereka membeli untuk keluar dari kesakitan dan melepaskan diri dari masalah yang mereka alami dalam hidup mereka.

Tugas utama anda di sini adalah untuk mendiagnos masalah mereka dengan mengemukakan beberapa soalan yang sangat kuat. Kerana jika anda tidak dapat mengenal pasti masalah mereka, mereka tidak akan mempunyai alasan untuk membeli.

Sekiranya anda dapat menolong mereka melukis gambaran yang jelas dan mengenai masalah mereka dan menunjukkan kepada mereka bagaimana produk / perkhidmatan dapat menjadi penyelesaian untuk masalah itu, mereka cenderung membeli.

 

3. HANDLE OBJECTION MEREKA

Dalam seni mempertahankan diri, apa yang anda lakukan semasa seseorang melemparkan pukulan? Salah satu cara adalah dengan menumbuk mereka kembali, bukan? Bagaimana dengan seseorang yang menendang anda, apa yang anda lakukan? Baiklah, kemudian anda menendang mereka kembali. Dalam senario ini, anda selalu bermain mengejar ketinggalan. Mereka melakukan sesuatu, kemudian anda melakukan sesuatu. Dan berulang-ulang kali dan lagi. Inilah yang kita panggil bermain pertahanan.

Pendekatan yang lebih baik adalah dengan bermain menyerang kerana pertahanan terbaik adalah kesalahan yang baik. Sekarang, bagaimana anda mengaplikasikannya ketika anda ingin mengetahui cara closing deal? Kuncinya adalah untuk menangani objection sebelum mereka muncul. Dan ketika datang ke High-Ticket Closing, salah satu cara terbaik untuk melakukannya adalah dengan menetapkan agenda terlebih dahulu.

Peneraju Media

Peneraju Media

penerajumedia@gmail.com

(+60)12 - 691 8594 Afiq
(+60)17 - 393 9720 Husaini
(+60)11 - 1330 0078 Khairul

ONE STOP CENTER FOR GROWING BUSINESS

Copyright @ 2020 Peneraju Media. All rights reserved.

Hi there! Click one of our representatives below and we will get back to you as soon as possible.

Need a website? Contact us now

Share This

Share this post with your friends!